“Bier zonder alcohol is als een soutien aan de wasdraad, het beste is eruit”, was de brute uitspraak van een Belgische brouwer. Ik geef toe, het is een boutade en het is heel plat uitgedrukt, maar helemaal ongelijk kunnen we de man niet geven. ‘Konden’, als we eerlijk zijn, want alcoholvrije bieren zitten terecht in de lift. Het huidige bieraanbod is zeker niet slecht.
Maar de uitspraak blijf hangen en het inspireerde de Nederlandse (hoe kan het ook anders) broers Sander en Ronald Vandestreek tot het brouwen van een ‘Non Alcoholic Pilsje: BH aan de Waslijn’, met als bijhorende commentaar: ‘Sommige uitspraken horen thuis in het tijdperk van videobanden, telefoons met een snoer
en norse cabaretiers met kleine gekke brilletjes. ‘Alcoholarm bier is als een BH aan de waslijn,
het beste is eruit.’ Als je dat anno nu nog zegt, dan hang jij eigenlijk te drogen’.
Marketing wise heel sterk, maar uiteindelijk telt vooral wat er in het glas zit. We zijn geneigd te zeggen: “Never judge boobs by their cover.” Enfin, genoeg afgedwaald: gelukkig is het bier ook gewoon behoorlijk lekker.
- Brouwerij: Vandestreek (NL)
- Volume: 33 cl
- Alcohol Volume %: 0,5%
- Kleur: Heldere gele kleur met een elegante witte schuimkraag.
- Geur/aroma’s: Zuivere neus met hinten van broodkruim en hop. Fris en aangenaam.
- Smaak: Licht en luchtig, fris en zuiver, hinten van mout, korte en licht bittere afdronk.
- Food pairing: Na het joggen, boterham met jonge gouda, borrelnootjes, uierschnitzel piccata.
Dorstig naar meer biernieuws? Klik hier!
