CERO CORONA

AB InBev lanceert nieuw alcoholvrij bier

AB InBev, ‘s werelds grootste brouwerij, kondigt de Europese lancering aan van Corona Cero, een nieuw alcoholvrij bier gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Corona Cero is nu verkrijgbaar in België, Finland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Polen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. De nieuwe Cero biedt de verfrissende smaak van Corona, maar richt zich tot consumenten die op zoek zijn naar een alcoholvrije optie.

Het bier dat geboren werd op het strand wordt net als Corona Extra het best koud geserveerd met een schijfje limoen.

Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: “Corona is altijd een uitnodiging geweest om meer van de mooie momenten van het leven buiten te genieten, met goede vrienden en een biertje in de hand, met of zonder alcohol. Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snel groeiende categorie van alcoholvrije bier.” Wereldwijd realiseerde AB InBev’s merkenportfolio van alcoholvrij bier een dubbelcijferige groei in 2021. In Nederland verkoopt de brouwer onder meer Bud 0.0%, Hertog Jan 0.0%, Jupiler 0.0% en Leffe Blond 0.0. Nu IWSR voorspelt dat het totale volume van de wereldwijde categorie zonder/met weinig alcohol tegen 2024 met 31% zal groeien, wordt het een steeds belangrijker onderdeel van het portfolio van de brouwer.

De initiatieven van AB InBev op het vlak van verantwoord drinken worden ondersteund door haar ‘Global Smart Drinking Goals’, die gericht zijn op het veranderen van sociale normen en consumentengedrag. Het doel is een bijdrage te leveren aan het verminderen van problematisch drinken wereldwijd. In de afgelopen vijf jaar is het wereldwijde alcoholvrije portfolio van AB InBev aanzienlijk uitgebreid, van 26 naar 42 merken. De lancering van Corona Cero is een andere belangrijke mijlpaal in de ambities van de brouwer op het gebied van verantwoord drinken. Irini vervolgt: “Verantwoord drinken is zo’n belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur en, als ‘s werelds grootste brouwer, willen we dat elke ervaring met bier een positieve is. Onze Global Smart Drinking Goals begeleiden ons het hele jaar door om de juiste keuzes te maken en onze consumenten in staat te stellen om verantwoord te drinken. Met de Europese lancering van Corona Cero hebben we nu nog meer opties om een cultuur van verantwoordelijkheid onder onze klanten aan te moedigen en een waardige aanvulling op ons groeiende assortiment van no-and-low alcohol bieren aan te bieden.”

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
In december starten de inschrijvingen!