Heineken

Wat zijn de gelijkenissen tussen een vampier en een flesje bier? Bier noch vampier houden van licht, al zijn de gevolgen voor een vampier net iets extremer Op iedere fles bier staat dan ook ‘koel en donker bewaren’ en de meeste bieren zitten verpakt in een bruine fles om het licht tegen te houden. En toch heeft het iconische bier Heineken een groene fles. Volgens het concern om de volgende reden: “Er werd voor groen gekozen omdat deze kleur frisheid, natuurlijkheid, zuiverheid en topkwaliteit uitstraalt en dat zijn nou precies de kenmerken van het heerlijke koude Heineken bier in elk flesje”. Marketing en uitstraling voor alles? Beweerde Freddy -officieel Alfred- Heineken immers niet: “Ik verkoop geen bier, ik verkoop warmte”. We blijven het antwoord schuldig. Wat we wel weten is dat een vers geserveerd Heineken geen slechte pils is, ondanks alle flauwe moppen over paarde urine en andere flauwe afkooksels. Akkoord het is een industrieel gebrouwen bier van een wereldconcern en dus al voorbaat een ‘no go’ bier voor vele beergeeks en zelfverklaarde kenners. Maar tijdens blindproeverijen scoort Heineken steeds goed. En aan de toog doet het bier wat het moet doen, het schenkt plezier en ‘warme’ verbondenheid.

  • Brouwerij: Heineken (NL)
  • Volume: 25 cl
  • Alcoholvolume %: 5,0%
  • Kleur: kristalhelder met een dikke witte schuimkraag.
  • Geur/aroma’s: discrete, ietwat verlegen neus met hints van mout.
  • Smaak: zuiver, zoete toets van mout met een nauwelijks waarneembaar bittertje in de finale.
  • Foodpairing: Aperitief, maatjes, broodje kaas, kroket uit de muur, bitterballen.
Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
In december starten de inschrijvingen!