JAN LINDERS 10E JAAR OP RIJ BESTE BIERSUPERMARKT VAN NEDERLAND

Jan Linders Supermarkten is opnieuw door onafhankelijk onderzoeksbureau GfK verkozen tot ‘Beste Biersupermarkt van Nederland’. De supermarktketen prolongeert daarmee de titel en haalt de prijs voor het 10e jaar op rij binnen. Vooral de vindbaarheid van de bieren in het schap en het ruime aanbod, zowel in speciaalbieren als seizoensspeciaalbieren, alcoholvrij en Radlers, worden door de consument hoog beoordeeld. Onderzoeksbureau GfK en de consument beoordeelden het bierschap van Jan Linders met een 7,70.

In het jaarlijks terugkerende onderzoek worden consumenten uit heel Nederland bevraagd op een groot aantal punten. De overall waardering voor Jan Linders was dit jaar een 7,70, waarmee de afstand ten opzichte van de nummer twee opnieuw wordt vergroot. Met name op het gebied van de ruime keuze (zowel in pils als speciaalbier, alcoholvrij en Radler), de vindbaarheid van bieren in het schap en de aantrekkelijke aanbiedingen scoort Jan Linders erg hoog. De overall tevredenheid van de consumenten over het bierschap van Jan Linders is ook dit jaar gestegen qua waardering, waarbij de hoogste stijging in waardering te zien is in de ruime keuze in de seizoensspeciaalbieren. Consumenten beoordelen het bierschap daarnaast ook als ‘uitdagend om iets nieuws te proberen’, aldus het onderzoek van GfK.

Bram Rikken, Senior Category Manager bij Jan Linders en verantwoordelijk voor de bierformule, zegt: “Allereerst zijn we natuurlijk ontzettend trots dat we de titel voor het 10e jaar op rij weten te prolongeren. Het feit dat we op ruim 13 gemeten aspecten de absolute nummer 1 zijn voor onze consument maakt me enorm trots. De stijging in waardering is een beloning voor het harde werk en onze visie op ontwikkeling en verruiming van het bier- en speciaalbierassortiment.” Het feit dat Jan Linders voor de 10e keer de prijs weet te bemachtigen is voor Rikken een bevestiging van Jan Linders als expert in speciaalbier: “Het is mooi om de erkenning van onze kennis en bovenal liefde voor (speciaal)bier van onze consumenten te mogen ontvangen en koploper in onze markt te zijn. Een positie die we vol passie elk jaar weer weten waar te maken.”

In het ‘Categorierapport Bier 2022’, uitgevoerd door GfK in opdracht van bierbrouwer AB InBev, werden 7676 huishoudens op diverse punten bevraagd naar hun waardering voor het bierschap van de supermarkten waar zij het vaakst bier kopen. Uit dit onderzoek kwam Jan Linders als winnaar naar voren.

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
In december starten de inschrijvingen!