Er passeren de laatste jaren aan sneltempo trends in de foodiewereld. Matcha, chiazaad, raw food, … Je sociale media stonden er ongetwijfeld vol van. Wat mag je de komende maanden verwachten? Foodies en horecatijgers hebben hun pijlen gericht op de ontbijtsector. Vergeet een klassiek ontbijtbuffet met afgebakken broodjes en een etagère vol met industriële kaas, kleffe hesp en twijfelachtige filet americain. Neen, in een écht ontbijtrestaurant kies je van een uitgebreide menukaart met kwalitatief hoogstaande producten. Je wordt bediend aan tafel en kan genieten van uitnodigende gerechten met kleine extra’s, zoals bijvoorbeeld een muntblaadje en wat coulis op je yoghurt of een huisgemaakt koekje bij de koffie.
Bovendien verkiezen meer en meer mensen een ontbijt buitenshuis, waardoor ontbijtrestaurants wel eens een ‘booming business’ kunnen worden. We zouden geen Bier Grand Cru zijn, als we niet meteen dachten aan de biersector. Misschien kunnen ook onze brouwers een gemout graantje meepikken van deze nieuwe trend? We denken even luidop met u mee. Uit grootmoeders tijd: geen betere manier om de dag te starten dan met een Stout en een rauw ei (bijkomend voordeel: ook voor een kater een handige remedie). Voor de sportievelingen: Rodenbach met een rauw ei, naar verluidt de manier waarop de grote Eddy Merckx zijn profcarrière een handje hielp. Of moeten we eerder denken aan een Beiers ontbijt: halve liter Weiβbier, Weiβwurst, zoete mosterd en een pretzel erbij? Zorg er nog voor dat je ontbijt met bier ‘Instagrammable’ is en wie weet zorg jij voor de laatste nieuwe trend.
Cover © Bart Van der Perre