BOIR

Onze eerste indrukken

Colruyt Group introduceert BOIR, een nieuwe webshop met een gevarieerd en uniek assortiment dranken. Van verfijnde wijnen, unieke bieren, aperitieven en digestieven tot originele alcoholvrije alternatieven. BOIR biedt voor elk tafelmoment een passende keuze. De website legt de nadruk op beleving en begeleiding, met intuïtieve zoekopties en persoonlijk advies om klanten te helpen de perfecte drank voor elk moment te vinden. Met BOIR zet Colruyt Group een volgende stap in het e-commerceaanbod en wil het de markt van verfijnde dranken toegankelijker maken voor een breed publiek.

Tot zover wat Colruyt Group communiceert over de nieuwe webshop die ze deze vrijdag online hebben geplaatst. Zelf wouden we natuurlijk even wachten en de proef op de som nemen alvorens hier opgewonden van te worden. En eerlijk, het concept is best interessant, maar we moeten ook toegeven dat we als bierliefhebber toch letterlijk een beetje op onze dorst blijven zitten.

Waar je momenteel kunt kiezen uit een assortiment van zo’n 685 wijnen, beperkt het aanbod bieren zich tot 8 stuks afkomstig van vijf producenten. In het alcoholvrije segment blijf je als bierliefhebber zelfs helemaal in de kou staan. Als ik een bier wens en het is voor thuis, mag die alcohol er gerust in zitten, maar toch bijzonder jammer daar m.i. dit segment bij bier veel beter uitgewerkt en kwalitatiever is dan bij wijn (zeker in het rode segment nog niet veel drinkbaars gevonden).

Top producten

De volle acht bieren dus… Wel zoals beloofd acht top producten, vrij exclusief en mooi gepresenteerd. Je krijgt meer informatie over het product zelf, maar ook over de producent, het productieproces, advies voor foodpairing en correct serveren, … Hier en daar merk je dat de website nog beginnende is en is de informatie gebrekkig of ontbrekende, maar vrij zeker dat dit nog goed komt. Ook wat betreft de ‘foodpairing’ vind ik het een beetje jammer dat het vaak beperkt blijft tot ‘past bij kaasschotel, witte vis, gevogelte, …’. Welke kaas, in wat voor saus die vis zwemt en of het om vol-au-vent of kip aan ’t spit gaat, wordt even in het midden gelaten.

Conclusie

Het is top dat een grote supermarktketen een webshop lanceert waar producten echt naar waarde worden geschat en mooi aan de klant worden gepresenteerd. Wat BOIR aanbiedt verdient inderdaad meer dan de basisinformatie over prijs en voedingswaarde. De meer uitgebreide informatie helpt om een gerichtere keuze te maken en het ook deftig aan eventuele gasten te presenteren want je krijgt meteen het verhaal van de producent, zijn filosofie, … er bij. Maar … met een naam als BOIR (dat naar het Franse ‘boire’ verwijst) hadden we toch een iets kleinere focus op wijn verwacht (de liefhebber van spirits blijft trouwens nog meer op zijn dorst zitten dan de bierliefhebber). De ‘Bourgondiër’ drink toch heus meer dan alleen maar wijn…

Mooi is dat ook al gaat het momenteel ‘slechts’ over 8 bieren, deze nu eens eindelijk in een algemenere webshop worden gepresenteerd met dezelfde klasse en respect als de wijnen. Er is dus zeker nog werk aan de (web)winkel, maar de site is een paar dagen oud en dan mag je toch wat tolerant zijn met kinderziektes en wij kunnen alleen maar hopen dat deze baby de juiste begeleiding krijgt om een goed volwassen concept te worden. Als we even kijken naar het aantal categorieën dat we vinden onder de tab ‘bieren’ dan zijn we er heilig van overtuigd dat het aanbod verder uitgebreid zal worden. Misschien moeten we tijdens de komende feesten nog wat op onze dorst blijven zitten, maar we kijken nu al uit naar wat 2025 ons zal brengen.

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
Registraties zijn open!