ALCOHOLVRIJ IS NIET LEUKER

Two Chefs Brewing lanceert anti-campagne

Onlangs maakte Two Chefs Brewing de langverwachte stap om hun assortiment uit te breiden met een alcoholvrij bier. De keuze om de Funky Falcon een alcoholvrije make-over te geven lag voor de hand. Het is veruit het populairste bier van de bierbrouwer. “Vanuit kwaliteitsoverwegingen waren we geen fan van het brouwen van alcoholvrij bier, maar we gaan een uitdaging nooit uit de weg. Na vele experimenten zijn wij erin geslaagd om een alcoholvrij bier te brouwen waar wij echt trots op zijn. We kunnen nu ook zonder schaamte tijdens de weekstart een vers blik Funky Falcon 0.2% opentrekken.”

Tijd voor een eerlijke campagne 

Two Chefs Brewing heeft zich vaak geërgerd aan het romantische beeld dat wordt geschetst door de grote brouwerijen in campagnes rondom alcoholvrij. Ze doen alsof er geen verschil is tussen een bier met alcohol en een alcoholvrije, zowel op smaak als op beleving. In commercials zien we vaak personen die moeiteloos meegaan in het feestgedruis, ondanks hun keuze voor alcoholvrij. Onzin, vinden ze bij Two Chefs. “Wat je reden ook is, wij staan achter je keuze om voor alcoholvrij te gaan”, zegt Marc Galestien van Two Chefs Brewing. “Maar laten we wel eerlijk zijn over hoe de consument het écht ervaart”.

Onderzoekers de kroeg in  

Na onderzoek onder trouwe klanten van Two Chefs blijkt dat de meeste mensen het drinken van alcoholvrij als significant minder leuk ervaren. “Je mist toch de koppeling met de rest van de groep”, merkt een groot deel van de respondenten op. “Grapjes zijn minder leuk”, “de muziek staat te hard” en “de tijd lijkt zelfs iets te vertragen” zijn veel voorkomende opmerkingen.

Anti-campagne met Tobias Camman  

Nu is het tijd om Funky Falcon 0.2% onder de aandacht te brengen. Met de kennis van het uitgebreide onderzoek en de eigen overtuiging kan de brouwerij niet anders dan eerlijk zijn in de introductiecampagne, en komen ze met de slogan: “niet leuker, wel lekker”. Klinkt bekend? Daar laat Two Chefs Brewing zich niet over uit. In de campagne zien we Tobias Camman, bekend van de online videoseries de FOMO-show en Koken & Knoeien, in een zeldzame situatie waarin hij kiest voor alcoholvrij. Hij oogt neergeslagen, tot hij een slok neemt van Funky Falcon 0.2%. Daarna lijkt er toch een kleine glimlach af te kunnen. Cheers, op niet een leukere avond, maar wel een lekkere!

De campagne start dinsdag 4 juli.

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2024
Schrijf uw bieren in!