Vorige week lanceerde zijn nieuwste bier: Heineken Siver. “Een extra verfrissend bier met een subtiele afdronk. Gebrouwen met dezelfde pure en natuurlijke ingrediënten voor de karakteristieke Heineken® smaak”, aldus de brouwerij. Naast Heineken Original en Heineken 0.0 is dit het derde bier onder het moedermerk van de brouwer in Nederland.
“Heineken is al decennialang het meest gedronken bier van Nederland, daar zijn we heel trots op. Tegelijkertijd blijven we ontdekken en innoveren. We leren nog elke dag en volgen de veranderende smaakvoorkeuren van de verschillende generaties op de voet. Op dit moment is er een grote groep consumenten, waaronder de twintigers, op zoek naar een extra verfrissend en toegankelijk bier. Binnen ons portfolio zagen wij daar nog ruimte voor. Daarom breiden we uit met Heineken Silver, voor de momenten dat je op zoek bent naar extra verfrissing. Of dat nu thuis is, op het terras of op een festival”, vertelt Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken.
Willem van Waesberghe, meesterbrouwer bij Heineken: “Heineken Silver is gemaakt met dezelfde pure, natuurlijke ingrediënten als in ons originele recept, waaronder Heineken’s beroemde A-gist. Waar Heineken Silver zich onderscheidt, is dat het tijdens het brouwen wordt gelagerd op een ijskoude temperatuur van -1° Celsius. Het resultaat is een kristalhelder, verfrissend en gemakkelijk te drinken bier. Heineken Silver heeft een lage bitterheid en een alcoholpercentage van 4%. Het is voor de Nederlandse markt net als Heineken Original en Heineken 0.0 gebrouwen met 100% groene energie en wordt verkocht in recyclebare verpakkingen.”
Nieuwe turquoise uitstraling
Dijkhuizen: “Het is geweldig om te zien dat onze brouwers er met dezelfde ingrediënten en een net iets ander brouwproces in zijn geslaagd om de juiste balans te vinden tussen kenmerkende en vertrouwde Heineken smaak en extra verfrissing. En bij een nieuw bier hoort ook een nieuw uiterlijk. Naast de karakteristiekste groene kleur van Heineken Original en het herkenbare blauw van Heineken 0.0, zie je vanaf nu het frisse turquoise uiterlijk van Heineken Silver terug in de supermarkt en horeca. Het bijbehorende glas is onderscheidend en heeft een volledig nieuwe vorm en design. Ook de campagne die binnenkort start is opvallend anders dan wat we eerder hebben gedaan. In de komende weken ga je dat zeker terugzien.”