Ket Official
Toen de Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump Brussel ‘a hellhole‘ noemde, zat hij er niet compleet naast. De stad is inderdaad een hellhole, zij het alleen tijdens de spits. Andere bestempelen Brussel als een plek, waar de ratten wegschieten onder de naaldhakken van de prostituees. Genoeg gezwansd, onze hoofdstad is verre van grijs en grauw maar bruist van goesting, lekkers en vitaliteit.
De bommen en scheldtirades van over de oceaan, zijn niet vergeten, maar ketjes hebben en olifantshuid en gaan vrolijk door in tijden van tegen- en voorspoed. Lekker eten en drinken is onlosmakelijk verbonden met Brussel. En als we het over lekker drinken hebben, bedoelen we natuurlijk bier. Onze hoofdstad telt talrijke brouwerijen en nog meer cafés en kroegen. Lekker eten en drinken is onlosmakelijk verbonden met Brussel.
Onze hoofdstad is volgens het World Migration Report ook de meest kosmopolitische stad van Europa, en na Dubai zelfs de tweede van de hele wereld. Alle talen zijn te horen. En toch blijft het Brusselse dialect overeind. Het modemerk ‘Ket Official’ maakt hier dankbaar gebruik van. Dit België-gebaseerd prêt-à-porter label focust op gangbare straattaal uitdrukkingen uit Brussel of de nabije omgeving rond Brussel. ‘Ket’ is een beroemde uitdrukking in Brussel, gebruikt voor een kind of een jongen, meer specifiek een straatjongen. Het is ook een bijnaam voor iemand die in Brussel is geboren en getogen en de kennis heeft van het Brusselse dialect.
Het bedrijf brengt twee pulls op de markt met leuke bier gerelateerde slogans in het Brussels. ‘Ken Deust Ket’ en ‘Patron E Pinke’. Zalige truien voor een avondje uit in Brussel. Hoe cool is het niet om met een glas ‘Curieuze Neus’ van brouwerij ‘En Stoemelings’ en met een slogan ‘Ken Deust Ket’ op de borst in een overvolle Brusselse kroeg te staan?
Foto’s © Ket Official