BRUSSELS BEER PROJECT BREIDT UIT

Innovatie & Marketing

In 2013 sloegen 2 jonge Brusselaars, Olivier en Sébastien, de handen in elkaar en begonnen ze het Brussels Beer Project. Hun doel is om via co-creatie tot innovatieve bieren te komen.

Zo hebben zij sindsdien, in samenwerking met brouwerij Anders, al enkele atypische bieren op de markt gebracht die zij onderverdelen in 2 categorieën: de “All Stars” en de “Pop-Ups”. De heren kregen aanvankelijk veel kritiek op hun concept, waardoor ze vorig jaar besloten hebben hun eigen brouwerij te openen in het centrum van Brussel. In de Antoine Dansaertstraat hopen ze in co-creatie met internationale brouwerijen elk jaar 20 recepten en 750.000 flesjes te brouwen. Hun gloednieuwe brouwerij werd ingehuldigd met 3 Pop-Ups, limited edition bieren:’Chove Chuva’, ‘La Bohème’ en ‘Bloody Pumpkin’. Momenteel zijn de ‘Dark Sister’, ‘Grosse Bertha’ en ‘Babylone’ hun 4 All Stars, hun stayers. Iedereen kan hun creaties gaan uitproberen in de Taproom van de brouwerij en jaarlijks een Pop-Up bier kiezen die verheven wordt tot All Star. Maar daar stopt de co-creatie niet. Het BBP wil het publiek nog verder betrekken bij het creatieproces door het webplatform mybeerproject.be te ontwikkelen waar iedereen zijn ideeën voor een nieuw bier kan delen. Het idee met de meeste stemmen wordt omgezet naar de praktijk en krijgt een plaats tussen de Pop-Ups!

Antoine Dansaertstraat 188

1000 Brussel

www.beerproject.be

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
In december starten de inschrijvingen!