LEFORT GOES TRAPPIST

Het belang van goede marketing kan nauwelijks overschat worden. Je mag de beste bieren ter wereld brouwen, zonder goede marketing zal niemand ze kopen en – sterker nog – zal niemand ze kennen. Elke brouwerij – van een bescheiden Craft Brewer tot een multinational – heeft nood aan een effectieve marketingstrategie om een sterke brand uit te bouwen. De klanten moeten immers je bier kennen en kopen. Ook zo bij Brouwerij Omer Vander Ghinste. Ze brouwen uitstekend bier, daar bestaat geen twijfel over. Sinds kort pakken ze ook uit met een weinig opvallende maar /subliminale marketingtruc. Ze haken hun wagonnetje aan bij het succes van de Trappisten van Rochefort.

Sinds kort siert een blauwpaars logo met het nummer 10 het etiket van LeFort. Het logo lijkt als twee druppels op het logo van de Rochefort 10. De verandering is zonder enige vorm van communicatie doorgevoerd. Geniaal, zegt u? Waarschijnlijk wel, maar het is ook een tikkeltje schaamteloos.

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2025
In december starten de inschrijvingen!