Jan Linders Supermarkten is opnieuw door onafhankelijk onderzoeksbureau GfK verkozen tot ‘Beste Biersupermarkt van Nederland’. De supermarktketen haalt daarmee voor het 9e jaar op rij de prijs binnen en wordt beloond voor onder andere het diverse en steeds wisselende assortiment in exclusieve speciaalbieren. De consument beoordeelde het bierschap van de supermarktketen met een 7,69.
In het jaarlijks terugkerende onderzoek worden consumenten uit heel Nederland bevraagd op een groot aantal punten. De overall waardering voor Jan Linders was dit jaar een 7,69 waarmee de afstand ten opzichte van de nummer twee opnieuw vergroot wordt. Met name op het gebied van de ruime keuze (zowel in pils als speciaalbier), de vindbaarheid van bieren in het schap en de aantrekkelijke, goed vindbare aanbiedingen scoort Jan Linders erg hoog. Consumenten beoordelen het bierschap volgens het onderzoek van GfK als ‘uitdagend om iets nieuws te proberen’ en ‘een schap met een ruime keuze aan speciaalbieren, welke overzichtelijk en mooi gepresenteerd zijn.’
Bram Rikken, Category Manager bij Jan Linders en verantwoordelijk voor de bierformule, zegt: “Allereerst zijn we natuurlijk ontzettend trots dat we de titel voor het 9e jaar op rij weten te prolongeren. Het feit dat we op 20 van de 22 gemeten aspecten de absolute nummer 1 zijn voor onze consument maakt me natuurlijk enorm trots. We blijven onze visie op het bier- en speciaalbierassortiment ontwikkelen en verruimen. Dat resulteert onder andere in een ruimer aanbod van bieren in onze winkels en de uitrol van een aantal mooie, nieuwe pilots.” Met de prijs wordt opnieuw de positie van Jan Linders als expert in speciaalbier bevestigd, aldus Rikken. “Het is mooi om de erkenning van onze kennis en bovenal liefde voor (speciaal)bier van onze consumenten te mogen ontvangen en hen tegelijkertijd te kunnen helpen bij het ontdekken van meer en/of nieuwe (speciaal)bier-ervaringen!”
Met het oog op de recent ingevoerde alcoholwet werd door GfK twee nieuwe aspecten toegevoegd aan het onderzoek: ‘aantrekkelijke aanbiedingen’ en ‘het is duidelijk welke bieren er in de aanbieding zijn’. Hier scoorde Jan Linders direct hoog, met de scores 7,67 (eerste plaats) voor de aantrekkelijke aanbiedingen en een 7,92 (eveneens eerste plaats) op het aspect ‘duidelijk welke bieren in de aanbieding zijn’. In het ‘Categorierapport Bier 2021’, uitgevoerd door GfK in opdracht van bierbrouwer AB InBev, werden 8417 huishoudens op diverse punten bevraagd naar hun waardering voor het bierschap van de supermarkten waar zij het vaakst bier kopen. Uit dit onderzoek kwam Jan Linders als winnaar uit de bus.